Choroby alergiczne skóry

INNE CHOROBY SKÓRY

Problemy skórne dotykają zarówno kobiet jak i mężczyzn w różnym wieku.

Należy pamiętać, by nie bagatelizować zmian, chorób lub schorzeń skórnych z którymi się borykamy. Tylko regularne konsultacje dermatologiczne dają większe możliwości powodzenia leczenia.

CHOROBY ALERGICZNE SKÓRY

• choroby alergiczne skóry : atopowe zapalenie skóry, alergiczny wyprysk kontaktowy, pokrzywka.

Atopowe zapalenie skóry

Atopowe zapalenie skóry to niezwykle powszechna, przewlekła, zapalna i niezakaźna choroba skóry. AZS zwykle zaczyna się we wczesnym dzieciństwie, ale dotyka również znaczną liczbę dorosłych. Objawia się swędzącym stanem zapalnym, zwykle w okolicach twarzy, szyi, ramion, nóg, pachwin i pach.

Atopowe zapalenie skóry ze względu na swoją dużą częstotliwość uznawane jest za chorobę cywilizacyjną XXI wieku. Pacjent dotknięty chorobą AZS boryka się ze znacznym dyskomfortem zarówno fizycznym jak i psychicznym.
AZS jest chorobą nawrotną dlatego bardzo ważne jest dobranie odpowiednich środków farmakologicznych, które nawilżą łuskowatą, niezwykle suchą i delikatną skórę.

Alergiczny wyprysk kontaktowy

Alergiczny wyprysk kontaktowy nazywany jest również alergicznym zapaleniem skóry. Charakteryzuje się zmianami zapalnymi na skórze w efekcie kontaktu z alergenem.

Główne objawy to rozległe, czerwone, rozlewające się zmiany i niekiedy świąd. Najczęściej dotyka on osoby dorosłe.

Najczęstsze czynniki uczulające:

• nikiel,

• wełna,

• kosmetyki,

• tworzywa sztuczne,

• barwniki,

• środki chemiczne,

• guma (rękawice).

Pokrzywka

Pokrzywka to jedna z najczęstszych chorób skóry. Objawia się charakterystycznym bladymi bąblami, przypominającymi te które powstają pod wpływem kontaktu skóry z liśćmi pokrzywy. Ta stosunkowo częsta dolegliwość skóry potrafi jednak skutecznie uprzykrzyć życie. Nieleczone swędzące bąble zajmują coraz to większą część ciała.